Solidność i zdyscyplinowanie
Od kandydatów ubiegających się o pracę na danym stanowisku pracy wymagana jest również solidność oraz zdyscyplinowanie. Solidność jest związana przede wszystkim z wykonywaniem zadań przez danego pracownika. Solidny pracownik to taki, który potrafi swoje zadania wykonać dobrze pod względem nie tylko merytorycznym, ale i praktycznym. Solidny pracownik to również taki, na którego zawsze można liczyć i taki, który polecone mu zadania zawsze wykonuje do końca. Umiejętność związana z utrzymywaniem dyscypliny przez danego pracownika jest również bardzo ceniona. Zdyscyplinowany pracownik potrafi bowiem podporządkować się poleceniom szefa, przychodzić punktualnie do pracy itp.
Pracownik zdyscyplinowany z pewnością również nie sprawia kłopotów pracodawcy. Jest również zawsze gotowy do pracy, gdyż potrafi sobie odpowiednio zorganizować czas. Samodyscyplina to więc kolejna z cech, nad którą należy pracować, aby potencjalny pracodawca zauważył nas wśród innych potencjalnych pracowników. Jeżeli wpisujemy sobie w życiorys zawodowy owe cechy najlepiej mieć jakieś potwierdzenie naszych słów, którym są z pewnością referencje z poprzedniej pracy. Jeżeli takowych nie mamy, a jesteśmy takimi osobami, pracodawca z pewnością to zweryfikuje na naszą korzyść oczywiście. Warto więc wyrabiać w sobie owe cechy, bo nigdy nie wiadomo, kiedy się one przydadzą.